En köpbea i min smak

Fick en fråga vad jag äter för bearnaisesås. Jag önskar jag kunde säga att jag gör min egen men det har jag inte lyckats med ännu. Övning ger färdighet så det är väl dags att ge sig på ett nytt försök snart! Jag köper Lallerstedts bearnaisesås. Den har minst kolhydrater och en naturligare smak tycker jag, att jämföra med Lohmanders bearnaisesås som har en mer “konstgjort” god smak. Lallerstedts är dessutom krämig, tjock och smörig som en riktig bea.

I tisdags åt jag det som var kvar av bean med små, hela smörstekta champinjoner och en rejäl bit saftig fläskytterfilé.

Så här tillagar jag fläskfilé i ugn: Kryddar och steker i mycket smör tills den fått en fin yta. Låter den stå i ugnen i 20-30 minuter på 200 grader och sedan vila i aluminiumfolie i ytterligare 15-20 minuter.

2 thoughts on “En köpbea i min smak

Leave a Reply

