Ägg och lite rester blir smidig och god omelettmiddag

Igår kom jag hem sent och hade inte någon middag planerad. Då är det så smidigt att bara slänga ihop en omelett med det man har hemma. Igår blev det rester; bacon, paprika och champinjoner. Vet inte varför jag slängt grönsaksrester (t ex paprika om jag inte använt hela) förut. Nu hade jag en liten burk med sparade grönsaker som blivit över från veckan, bl a paprika och champinjoner, de var ju perfekt att piffa upp omeletten med! Ska bli bättre på att spara och ta tillvara rester! Tror det är tanken att “det är bättre att slänga annars kommer jag småäta” som motiverat mig till att inte låta något ligga i kylen lättillgängligt.

Omeletten gjorde jag på tre ägg. Ingen grädde. Det var faktiskt mycket godare utan grädde. Den lite mer äggiga smaken passade bra med bacon och grönsaker.

2 thoughts on “Ägg och lite rester blir smidig och god omelettmiddag

  1. Prova göra omelett med majonnäs! Jag tycker i alla fall att det är jättegott! Det blir ju så klart “ägg på ägg”… men smaken av vinäger och senap i majonnäsen gör omeletten mycket god!🙂
    Ha en fin fredag!
    Kram kram
    //Lana

Leave a Reply

