Överätandet har kommit av sig

Igår blev det köttbullar och blomkålsmos till middag här. Jag gjorde blomkålsmoset utan grädde och ost. Kokade blomkålen mjuk och mixade med en rejäl bit smör. Kryddade med salt, peppar och muskot. Det blev faktiskt godare utan grädden för smaken av blomkål och muskot kom fram mer och det blev lite mer klumpar i precis som jag föredrar i potatismos. Jag gjorde 1 dl brunsås och tog knappt hälften av det. Mest för att ge smak, inte för att maten skulle bada i sås som jag brukar. När jag var mätt la jag ifrån mig besticken trots att det var mat kvar på tallriken. Har börjat vänja mig vid mindre portioner och gillar känslan av att resa mig från matbordet och vara lagom mätt, så att trycka i mig mer fast jag är mätt lockar inte det minsta. Matvraket i mig har tappat stinget lite. Härligt!

One thought on “Överätandet har kommit av sig

Leave a Reply

