Renskavspanna med blomkålsris

Jag har haft renskav i frysen som jag inte vetat vad jag ska göra med så idag gjorde jag helt enkelt en panna av det och blomkålsris till. Stekte riset och hade i ett par teskedar sambal oelek  vilket blev fantastiskt gott! I pannan slängde jag bara ner lite av det jag hade hemma och resultatet blev hur bra som helst. En över förväntan god middag ikväll!

Renskavspanna
Renskav
Kastanjechampinjoner
Purjolök
Smör
Paprikapulver
Salt och peppar

Värm fryst renskav i panna med en stor klick smör. När den börjat mjukna kan du dela den och steka på. När den nästan är genomstekt, ta ur pannan och fräs på hackad purjulök och skivad svamp i samma panna. Ha i lite mer smör och låt fräsa en stund. Skär eller klipp köttet i mindre bitar och lägg sen tillbaka i panna. Krydda med salt, peppar och paprikapulver och stek några minuter till.

Blomkålsris med sting
Blomkål
Sambal oelek
Smör
Salt

Riv blomkålen på grova sidan av ett rivjärn. Smält smöret och fräs blomkålen. Salta och tillsätt sambal oelek efter smak.

Leave a Reply

