Helgfrukost

Spenderade min lördagsmorgon i soffan framför Nyhetsmorgon med flertalet koppar kaffe och lite levande ljus medan det sakta men säkert gick från regn och rusk utanför fönstret till att molnen började lätta och skingra sig. Vid elvatiden tog jag en promenad till affären för att handla något gott till frukosten. Det blev två sorters skinka från charkdisken, 5 kronor totalt för lite guldkant på dagens och morgondagens frukost. Jag gillar att göra annan frukost på helger än vardagar då det ofta blir samma. På helgen vill jag gärna variera mig, slänga i lite gott i omeletten eller ha olika tillbehör till äggröran.

Den här morgonen blev det en omelett med purjolök, basturökt skinka och egengjord majonnäs. Vispade två ägg och hade i lite salt. Hällde i omelettpannan när smöret smält och pepprade. När omeletten börjat stelna la jag på strimlad purjolök, skinka och majonnäs och lät steka klart. Sen är det bara att vika ihop och servera! Hur gott som helst.

2 thoughts on “Helgfrukost

  1. mmm…vad gott med omelett!🙂
    Så mysigt att börja dagen med tända ljus! Det behövs nu väldigt mycket i detta mörkret!
    Ha en fin kväll!
    Kram
    //Lana

Leave a Reply

