Chilismör och pepparsmör

Fredag och lördag åt jag ryggbiff med coleslaw och två olika kryddsmör. Det är så enkelt att göra kryddsmör och fantastiskt gott! Varför har jag inte gjort det tidigare undrar jag. Kanske för att jag varit så inne på gräddsåser. Men nu är det dags att utforska kryddsmöret. Det om något kan man ju variera och ha till precis allt! Smakerna som förgyllde mina biffar i helgen var chili och peppar.

Chilismör
Osaltat smör
Finhackad chili
Sambal oelek
Salt

Låt smöret bli rumstempererat och blanda med sambal, chili och lite salt.

Pepparsmör
Osaltat smör
Svartpeppar
Vitpeppar
Rosépeppar
Grönpeppar
Salt

Mortla pepparkornen och blanda med rumstempererat smör. Tillsätt lite salt.

3 thoughts on “Chilismör och pepparsmör

  1. Pingback: Goda tacobiffar | Johannas LCHF

Leave a Reply

