Goda tacobiffar

Tror ta mig tusan att det här var de godaste biffarna jag gjort. Var orolig att de skulle bli torra och tråkiga utan grädde som jag brukar ha i men där hade jag fel. Brukar alltid steka biffar i stekpannan men det slog mig att de blir ju mycket saftigare om man gör dem i ugnen! Och saftigt var bara förnamnet. Tog i när jag kryddade också så de både doftade och smakade ljuvligt. Till biffarna gjorde jag mitt goda chilismör och ett enkelt och gott tillbehör som alltid funkar, riven stekt zucchini. Vart en toppengod middag!

Tacobiffar
Blandfärs
1 äggula
Egengjord tacokrydda (jag använder det här receptet)
Lite salt
Smör

Blanda färs med äggulan och kryddorna. Snåla inte med tacokryddan! Forma till stora bollar och platta till. Låt vila i kylen en stund. Smörj och klicka ut smör i en långpanna. Stek biffarna hastigt i mycket smör, 1-2 minuter på varje sida, så de får en fin ljusbrun färg och lägg över i långpannan. Häll stekfettet över biffarna. Stek färdigt i ugnen på 225 grader i 15 minuter.

6 thoughts on “Goda tacobiffar

Leave a Reply

