Veckans mat

Jag har planerat veckans meny och det blir en blandning av nya recept och gamla vardagsfavoriter. Det blir även lite mer mejerier än de senaste tre veckorna då jag i stort sett ätit helt mejerifritt – med en rad positiva effekter som följd. Har bland annat fått bukt med överätandet och gått ner 3 kg som envist hängt kvar sen mitt avsteg i somras.

Däremot har magen talat sitt tydliga språk och sagt ifrån. Jag gissar på att den inte klarade av det drastiskt ökade intaget av koncentrerat fett i form av kryddsmör till de flesta middagarna och mycket hemgjord majonnäs. Därför vill jag balansera det den här veckan och se hur det känns. Är även lite nyfiken på om det kommer påverka vikten.

Här är veckans meny:

Måndag: Kycklingfilé och currymajonnäs Mejerifritt
Tisdag: Paprika i ugn med köttfärs- och fetaostfyllning
Onsdag: Köttfärssås med zucchinipasta Mejerifritt
Torsdag: Spenatsoppa med ägghalvor
Fredag: Julbord

2 thoughts on “Veckans mat

Leave a Reply

