Lövbiffsrullader med pepparfärskost

Till vardags anpassar jag för det mesta mina middagar efter det som finns i frysen som kyckling, fisk och köttfärs. Men till helgen köper jag gärna hem färskt kött och gör något gott och enkelt med. Lövbiff är en favorit eftersom det är så lätt att variera om man gör knyten eller rullader av dem. I helgen blev det lövbiffsrullader både lördag och söndag med två olika ostfyllningar. Underbart gott och tar inte mer än en knapp halvtimme att fixa.

Till lördagens lövbiffsrullader gjorde jag färskost med peppar. Mycket godare än att köpa den färdiga varianten. Köpte ICA’s naturella färskost (bäst innehåll) och krossade pepparkorn (svartpeppar, rosépeppar, vitpeppar och grönpeppar) som jag blandade med osten.

DSC_0016

Klickade ut osten på lövbiffarna och rullade ihop. Saltade och pepprade. Stekte hastigt runt om, hyvlade ner smör i en ugnsform och la över rulladerna. Stekte färdigt i ugnen på 225 grader i 20 minuter.

DSC_0018

Leave a Reply

