Köttbullar och smörstekt savoykål

Apropå mitt tidigare inlägg om enkel mat som blir oväntat god. Förra veckan kom jag hem sent en kväll och fick slänga ihop en snabb middag. Stekte ett gäng av julköttbullarna och smälte en rejäl klick smör i en mindre stekpanna där jag fräste på strimlad savoykål och kryddade med salt och peppar. Satte mig ner vid bordet och förde en gaffel med kål som droppade smör och en bit kryddig köttbulle mot munnen och kunde inte göra annat än att le efter första tuggan. Hur gott som helst!

DSC_0077

2 thoughts on “Köttbullar och smörstekt savoykål

  1. Oh, jag måste också testa det! Precis exakt så ska jag laga denna rätt! Savoykål låter otroligt gott!🙂
    ha en underbar tisdag!
    Kram
    //Lana

Leave a Reply

