Bloggpaus

Fina läsare. Jag har varit frånvarande ett tag, kanske ni också prioriterat bort att blogga och läsa bloggar den här tiden? Jag tycker det har varit väldigt skönt att att vila från det under jul och nyår. Har vilat från datorn och mobilen helt och hållet och njutit av mina lediga dagar i total närvaro. Lagat och ätit otroligt god mat utan att behövt tänka på att fota och skriva om det, bara njuta av den och av sällskapet.

Eftersom jag jobbar framför en dataskärm kändes det viktigt att inte spendera någon tid framför den under ledigheten och nu när jag är tillbaka på jobbet känner jag starkt att dataskärmen gärna får stanna på jobbet och inte lysa mot mitt ansikte hemma också. Har helt enkelt verkligen njutit av att lägga min tid på annat och känner att det är något jag vill fortsätta med ett tag nu.

Men jag har äntligen skaffat mig en iPhone nu, och via den uppdaterar jag regelbundet min Twitter med LCHF-inspiration, positiv energi och mycket inspiration som rör det inre välbefinnandet. Twitter är mindre tidskrävande och samtidigt snabbare, effektivare och mer direkt. Jag lägger upp och sen kan jag återgå till att vara i mitt nu utan att behöva fundera över och komma ihåg att och vad jag ska blogga om, föra över bilder till datorn och så vidare.

Jag vill gå in i detta nya år med så mycket närvaro jag kan och då går mycket av min tid och energi jag tidigare lagt på nätet bort. Men som sagt, ni hittar mig alltid på Twitter och finns ni inte själva där och vill kontakta mig går det alltid bra att mejla. Jag får se när jag känner mig redo att börja blogga igen. Det är ingenting jag kommer lägga på hyllan och låta damma, var så säkra på det! Jag älskar att skriva och att få respons från er. Jag tar en dag i taget. Hoppas ni också värderar och prioriterar att göra det som känns rätt och bra för er inför 2013 nu.

11 thoughts on “Bloggpaus

  1. vad synd, din blogg ar sa bra tycker jag och ger mig mycket inspiration! Hoppas du har den kvar sa att man kan kolla recept i arkivet

  2. Tycker också att det är synd om du inte uppdaterar din blogg, den kan inte ersättas med twitter eller facebook

  3. Hej,
    Har nu under några dagar läs din fina blogg från början till slut, tycker du skriver så mycket som man känner igen sig i! Som att överäta, jag vill nästan inte erkänna det för migsjälv men jag är en riktig hetsätare. Känner igen beteendet du skriver om att gå “crasy” och äta upp allt som finns i kylskåp eller skafferi. Sen det du skriver om att äta mat vid bordet, det är så sant mycket lättare att inte överäta och fokusera på maten. Vid Tv:en så tar det oftast stopp alldeless försent!

    Du verkar som en himla go tjej önskar dig alla lycka framöver! Hoppas du skriver ibland så bloggen ligger kvar så man kan testa alla härliga recept!

    God fortsättning!

  4. Hej,

    Hittade din blogg för några dagar sen. Ville bara skriva att den är väldigt inspirerande och rolig att läsa!
    Hoppas att du mår bra och får lust att börja blogga snart igen.
    Tusen tack för alla fantastisk recept.

    Hörs snart igen🙂
    /Sandra

  5. Today, while I was at work, my sister stole my iphone and tested to see
    if it can survive a twenty five foot drop, just so she can be a youtube sensation.
    My apple ipad is now destroyed and she has 83 views.
    I know this is completely off topic but I had to share it with someone!

Leave a Reply

